3 اصل مهم رژیم غذایی برای پسر دار شدن
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

چرا غذاهای قلیایی باعث پسردار شدن می شود؟

اگر مادر در هفته های قبل از باردار شدن، غذاهای قلیایی، یعنی غذاهای دارای واکنش قلیایی در بدن، بخورند، احتمال پسردار شدن افزایش می یابد. توضیح این مسئله بسیار ساده است: دانشمندان کشف کردند که اسپرم پسر از یک محیط کمی قلیایی (یعنی pH کمی بالاتر از 7.0) تشکیل شده است - بر خلاف اسپرم دختر، که "ترجیح" میدهد محیط کمی اسیدی باشد. بنابراین، هنگامی که در مورد رژیم غذایی برای پسردار شدن صحبت می شود، غذاهایی که مادر قبل از بارداری می خورد، باید به شکل قلیایی باشد تا اسیدیته مهبل (واژن) را کاهش دهید.

تفاوت بین غذاهای قلیایی و آلکالیزه 

- بسیار مهم است که بدانیم که pH یک غذا با pH که بر بدن تاثیر می گذارد مشابه نیست. دقیق تر، یک غذا ممکن است اسیدی باشد (یعنی PH آن می تواند کمتر از 7.0 باشد)، اما ممکن است هنگامی که وارد بدن می شود، یک واکنش قلیایی داشته باشد (یعنی پس از مصرف و متابولیسم، این غذا می تواند باعث قلیایی شدن خون و ادرار شود). به عنوان مثال آب پرتقال اسیدی است اما در بدن "قلیایی" می شود.

- همچنین لازم است بدانید که تأثیر غذا بر بدن نه فقط به pH آن غذا، بلکه بر متابولیسم آن بدن بستگی دارد. به عنوان مثال، گوشت قلیایی است، اما پس از هضم، به طور کلی اسید تشکیل می شود، گرچه برای بعضی از مردم قلیایی است. به هر حال، گوشت را می توان در هر رژیم غذایی برای پسردار شدن ذکر کرد.

هشدارها !!!

  •  pH بدن باید متعادل شود! (به عنوان مثال، برخی از دانشمندان می گویند، باید کمی قلیایی باشد.) باید از اسیدوز و آلکالوز اجتناب کرد، زیرا ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود.
  •  نسبت مناسب بین مواد تشکیل دهنده قلیایی و اسید تشکیل دهنده در رژیم غذایی باید حفظ شود! (برخی از دانشمندان معتقدند که نسبت مناسب برای افراد سالم 3 تا 2 است و برای بیماران 4 تا 1).
  •  در طول هر رژیم غذایی، از کمبود مواد غذایی اجتناب کنید (همچنین هنگام مصرف مواد غذایی قلیایی برای پسردار شدن). به یاد داشته باشید که سدیم بیش از حد، پتاسیم بیش از حد، کلسیم کم و منیزیم کم برای سلامتی مشکلاتی ایجاد می کند (زیرا ممکن است باعث مشکلات مربوط به کلیه، قلب و غیره شود).
  •  قبل از شروع هر رژیم، با متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

بهترين زمان نزديكي براي پسردار شدن

روش تضمینی برای پسر دار شدن

رابطه بین رژیم غذایی مادر و جنسیت فرزند

تحقیقات انجام شده نشان می دهد:

  •  در گروهی از مادران که کالری زیادی مصرف می کنند، 56 درصد پسردار می شوند، در حالی که در گروهی که غذاهای کم کالری مصرف می کنند تنها 45 درصد پسردار می شوند.
  •  برخی از مواد غذایی خاص در رژیم غذایی مادر نیز می توانند بر نتایج جنسیتی تأثیر بگذارند. غذاهای پر نمک و موز باعث پسردار شدن می شوند. 
  •  از سوی دیگر، قدیمی ها معتقدند خوردن محصولات لبنی باعث دختردار شدن می شود اما این گفته توسط تحقیقات علمی پشتیبانی نمی شود. برعکس به نظر می رسد بسیاری از محصولات لبنی در رژیم مادر باردار احتمال پسردار شدن را افزایش می دهد.
  •  و بیشترین میزان ارتباط مواد تشکیل دهنده بین میزان غلات صبحانه مادر و جنسیت کودک او مشخص شد. بیش از یک کاسه غلات احتمال پسردار شدن را افزایش می دهد.
  •  علاوه بر این، زنانی که پسردار شده اند مواد مغذی زیادی از قبیل پتاسیم، کلسیم و ویتامین C، E و B12 مصرف کرده اند.
  • کسانی که قبل از بارداری غذاهای پرکالری مصرف می کنند به احتمال بیشتر پسردار می شوند. در حالی که کسانی که رژیم غذایی کم کالری مصرف می کنند، اکثرا دختردار می شوند. بنابراین، اگر قصد دارید پسردار شوید، کاهش وزن نداشته باشید و مواد غذایی با کالری زیاد مصرف کنید.
  • شانس پسردار شدن برای زنانی که غلات برای صبحانه مصرف می کنند بیشتر است. 
  • زنانی که بیشتر از غذاهای شور و گوشت بدون چربی قبل از بارداری استفاده می کنند احتمال پسردار شدن بیشتری دارند.

راههای پسردار شدن قبل از بارداری

3 اصل مهم در رژیم پسرزایی

به نظر می رسد اسپرم مردانه محیط قلیایی واژن را ترجیح می دهد که در آن بین رژیم و انتخاب جنسیت ارتباطی وجود دارد.  آیا می دانید با خوردن غذاهای مناسب، احتمال پسر دار شدن را بطور چشمگیری افزایش می دهید؟ برای افزایش شانس خود را برای داشتن پسر غذاهای زیر را بخورید:

  1.  غذاهای پتاسیم و سدیم بالا
  2.  مواد غذایی قلیایی یا رژیم قلیایی
  3.  غذاهای تقویتی غنی از تستوسترون

رژیم غذایی پسردار شدن

 

ادامه مطلب در 

3 اصل مهم رژیم غذایی برای پسر دار شدن

 

 





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: